- Motivasi - "Cara terbaik untuk menghargai kejadian yang hadir menerpa, hanya dengan menikmatinya tanpa memiliki penilaian negatif" .. Pujangga Giras - Cak Dion's Lapendoz - Pertapa Linglung

<< Hargai karya orang lain, "NO - PLAGIAT" >>

Minggu, 31 Mei 2020

PIALA BERGILIR

Andai adamu piala bertahta mutiara
Tiada mungkin aku ikut jadi peserta
Ikut lomba dengan seribu tantangan
Menghalalkan segala cara persaingan

Aku relakan engkau dijadikan rebutan
Aku simak mereka unjuk kemampuan
Aku terdiam penuh dengan senyuman
Tiada bergerak walau terusik ancaman

Tiada rangsangan mampu menggoda
Membakar rasa gapai cemburu buta
Walau saat ini kau dijuluki primadona
Dalam kehadiran kerap menyapa mesra

Bila wujudmu kalam penuh makna
Pasti akan aku kejar sekuat daya
Akan kutempuh walau lewati bahaya
Tak peduli bila harus taruhan nyawa

Bukan kemesraan yang aku inginkan
Bukan kecantikan yang aku impikan
Bukan suara merdu yang aku idamkan
Bisa jaga amanah, itulah yang aku harapkan

Bermandi kata
Berselimutkan makna
Beralas rasa

Tidak ada komentar:

Posting Komentar