- Motivasi - "Cara terbaik untuk menghargai kejadian yang hadir menerpa, hanya dengan menikmatinya tanpa memiliki penilaian negatif" .. Pujangga Giras - Cak Dion's Lapendoz - Pertapa Linglung

<< Hargai karya orang lain, "NO - PLAGIAT" >>

Sabtu, 04 September 2010

KEBEKUAN CINTAKU

Anggunnya dirimu .. !?! ..
Laksana sekuntum bunga penjilma rasa.
Untaian senyum manismu itu .. !?! ..
Menambah semerbak aroma makhota keindahan.
Betapa inginnya diri ini mengungkap sejuta niat.
Memaparkan derap laju langkah yang tersimpan.
Menyimak bait cerita yang akan tekupas ..

Tiada kisah cerita indah lagi yang bisa terintis.
Semuanya sudah aku hempaskan ..
Mengiringi kesadaran diri diambang niat ..
Semuanya sudah aku singkirkan ..
Berbekas asa yang menjilma dalam kenangan ..

Percayalah wahai bidadari senjaku .. !?! ..
Kisah usangku sudah lama menghilang ..
Tiada lagi hasrat tuk mengukir lembaran baru.
Semua sudah aku sobek dan aku buang .. 
Seiring torehan mesra yang engkau sungguhkan ..

Pancaran dalam hamparan keinginan ini ..
Hanya aku ikat dan aku bingkiskan untukmu.
Tiada lagi hasrat di jiwa ini ..
Untuk memancarkan bias kasih pada yang lain.
Kebekuan niat hanya kupersembahkan untukmu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar